Enhetlig medlemsavgift och ny avgiftsnivå från 1 sep

Kongressen i maj beslutade att införa enhetlig medlemsavgift från och med 2017 och samtidigt höja avgiften till 200 kr för huvudmedlem och 50 kr för ny familjemedlem. Föreningsavgiften som lokalföreningarna har tagit ut och beslutat om på sina årsmöten försvinner alltså till årsskiftet. Dessutom införs en ny bidragsmodell för lokalföreningarna från nästa år (läs mer om enhetlig medlemsavgift och den nya bidragsmodellen i den bifogade skrivelsen nedan).

Ny avgift för nya medlemmar
Från och med 1 september och fram till 31 december kommer alla nya medlemmar att bli medlemmar för 2017 men få de sista månaderna av 2016 ”på köpet”.

Det betyder att alla nya medlemmar från och med 1 september ska betala 200 kr/50 kr i medlemsavgift för resten av 2016 och hela 2017.

Läs mer om vad enhetlig medlemsavgift och ny avgiftsnivå betyder för er och medlemmarna