Valberedningen inför kongressen

Till samtliga Astma- och Allergiföreningar

Valberedningens vill tacka de föreningar som redan kommit med förslag på nya ledamöter i förbundsstyrelsen respektive forskningsfonden. Intervjuer med föreslagna personer har nu påbörjats och vi arbetar nu vidare och räknar med att vara klara i början av 2019.

Vi tar tacksamt emot fler förslag från föreningarna.

OBS!
Vid varje kongress väljs samtliga ledamöter i styrelserna. Så nominera även dem ni vill ha återvalda och inte endast förslag på nya ledamöter!

Följande ledamöter har hittills meddelat att de inte ställer upp för återval:

Leif Henriksson, Emma Larsson, Birgitta Alstergren

1. Vi vill att ni funderar på vilka kompetenser/erfarenheter som bör finnas i kommande förbundsstyrelse. Detta gäller även kommande styrelse för forskningsfonden. Berätta även för oss vilka ämnesområden ni tycker bör prioriteras.

1. När det gäller namnförslag så är det en fördel om ni har möjlighet att förankra dessa även i länsföreningen/regionföreningen och kanske även i någon fler lokal förening och sända ett gemensamt förslag. Detta för att få en större kraft för er nominering. Givetvis ska den ni föreslår först ha tillfrågats av er.

1. Tänk på att i en bra styrelse finns alla åldrar. Det är kompetensen som är viktig. Tänk även på den geografiska fördelningen.

Här finner ni blanketten för nomineringar.

Presentationen av oss i valberedningen finns på förbundets hemsida. Det går fint att kontakta oss både via mail och via telefon. Vi ser fram emot era synpunkter och förslag.

Vänliga hälsningar, Valberedningen

valberedning@astmaoallergiforbundet.se

Kontaktuppgifter:

Rolf Lindberg; mail: rll42an@gmail.com

Ann-Margret Andersson mail: annmargret44.andersson@gmail.com

Siv Pettersson mail: siv.skallerud@telia.com

Eva Lundström mail: eva.lundstrom@live.se

Lars Åstrand mail: lars.astrand1@comhem.se

Här kan du ladda ner dokumentet i en pdf-fil