Internationella dagen för atopiskt eksem

Internationella dagen för atopiskt eksem lanserades 2018 för att öka medvetenheten om sjukdomen globalt och över hela Europa. Internationella dagen för atopiskt eksem inträffar årligen den 14 september.

För att uppmärksamma dagen planerar Astma- och Allergiförbundet tillsammans med förbundets temaförening Atopikerna bland annat forskningsartiklar, filmer och ett seminarium om atopiskt eksem. På så sätt vill vi öka kunskapen om sjukdomen och om vilken vård och vilka behandlingar som finns för dig som lever med, eller har en närstående som lever med, atopiskt eksem.

På Atopikerna.se kan du bland annat anmäla dig till ett seminarium som hålls online om vilka behandlingsmöjligheter du som patient har rätt till och om sambandet mellan atopiskt eksem och allergi respektive psykisk ohälsa.

Till toppen av sidan