Medlemsregister

Här hittar du information om Astma- och Allergiförbundets medlemsregister. Där vi registrerar alla medlemmar och deras kontaktuppgifter. Vi registrerar också uppgifter om vilka som har ett förtroendeuppdrag i en astma- och allergiförening.

Vem har tillgång till medlemsregistret?

Astma- och Allergiförbundets kansli ansvarar för att administrera medlemsregistret. Dock bör även vissa anställda och förtroendevalda inom föreningarna ha tillgång till medlemsregistret. Genom att logga in kan de bland annat kontrollera vilka medlemmar som har betalat sin medlemsavgift samt skicka information om kommande aktiviteter och evenemang till föreningens medlemmar

Hur gör jag för att få tillgång till medlemsregistret?

Det är föreningen som utser en person från styrelsen eller en anställd som kan få tillgång till medlemsregistret. Det är lämpligt att denna person utses vid föreningens årsmöte eller ett styrelsemöte. När en person är utsedd meddelas den personens uppgifter till kansliet via epost medlemsregistret@aaf.se

Utbildning i medlemsregistret

Om du eller någon annan i din förening vill lära sig att använda medlemsregistret, vänligen kontakta CRM-ansvarig Filip Nyman, medlemsregistret@aaf.se.

Hantering av personuppgifter

Den person som har utsetts att ha tillgång till medlemsregistret måste skriva på ett personuppgiftsbiträdesavtal, i fortsättningen kallat RMS-avtal (Regional medlems service). Detta är nödvändigt utifrån gällande lagstiftning om hantering av personuppgifter och EUs lagstiftning om dataskyddsförordningen.

Till toppen av sidan