Inför och efter årsmöte – info och praktiska tips

Nu är det äntligen dags igen för föreningens viktigaste demokratiska händelse – årsmötet! För att underlätta planeringen har vi tagit fram lite tips och användbara dokument.

Inför årsmötet

Årsmötet är årets viktigaste händelse i er förening. Passa gärna på att planera in något roligt att göra i samband med årsmötet, till exempel en föreläsare, någon som uppträder eller varför inte anordna ett lotteri till förmån för någon av våra fonder. Se till att välkomna och introducera eventuellt nya deltagare som kanske inte varit på ert årsmöte förut.

På föreningssidorna kan ni hämta ner mallar här. Stadgarna finns att ladda ner här. Medlemsantal för din förening finns här.

Lycka till och ha ett roligt möte!

Efter årsmötet

När årsmötet är avslutat och ni har fattat kloka beslut är det dags att skicka in handlingar till förbundet och få verksamhetsbidrag för året.

För att ha korrekta uppgifter och veta att information når rätt ber vi er även att fylla i blanketten för kontaktuppgifter, se länk till blanketten här.

Mejla handlingarna

Handlingarna kan med fördel mejlas till Niklas Olin på förbundskansliet.
Vi behöver följande handlingar:

• Ifylld blankett för kontaktuppgifter och styrelseledamöter 2023
  • Verksamhetsberättelse för 2022
  • Ekonomisk redovisning/bokslut/ekonomisk berättelse för 2022
  • Revisionsberättelse
  • Årsmötesprotokoll

Eller posta handlingarna till:
Astma- och Allergiförbundet
Att: Niklas Olin